(kuva Elina Niemi)

perjantai 14. syyskuuta 2012

10.9.2012 Paimennus

Lopella maanantai-illan paimennus. Oltiin isolla laitumella.

Demo treenasi poispäin ajoa liinassa, ja flänkkejä. Poispäin ajo sujui jo aika kivasti suoraan, ei yrittänyt heti lähteä kaarelle. Ajosta flänkille siirtyminen olikin hankalaa. En itse oikein ymmärtänyt miten mun pitäisi toimia, eikä tietysti koirakaan. Lampaat liikkui tosi helposti tänään, oli hankalaa kun ne karkasivat heti tiettyyn nurkkaan, ja pari hyppäsi muutaman kerran aidan yli. Niitäkin sitten pyydysteltiin välillä.

Toisella kierroksella samaa, Virpi yritti näyttää mulle kädestä pitäen niitä flänkkejä. Demolla ei enää pää kestänyt, kun se ei ymmärtänyt mitä pitäisi tehdä. Söi vaan lampaan paskaa ja hyppi mua päin. Lopulta sitten Virpi lähetti Demoa flänkille ja minä siirryin niin, että koira tulisi mua kohti. Tuntui kyllä ihan pelkältä sekoilulta koko homma.

Otettiin Demolle vielä pieni palauttava kierros lopuksi. Tarkoituksena vain ottaa pieni kuljetus ja sitten koira maahan ja loppu. No joo, mutta taas se pääsi jahtaamaan lampaita.

Ei nyt jäänyt yhtään hyvä fiilis tästä paimennuskerrasta. En itse yhtään ymmärtänyt mitä olen tekemässä, eikä siten Demokaan. Paineistui vaan ja siirtyi sijaistoiminnolle. Ja nyt kun on pari kertaa ollut liinassa, niin tuntuu lähtevän heti jahtaamaan lampaita kun pääsee irti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti